گاه نوشته های از سر شکم سیری

جوان خام
۱۱مرداد

پراکنده در مورد این روزها.

وَعَسَىٰ أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَکُمْ ۖ وَعَسَىٰ أَنْ تُحِبُّوا شَیْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَکُمْ ۗ

احتمالا این آیه را شنیده باشید. لکن چه بسیار شود که چیزی را مکروه شمارید ولی به حقیقت خیر و صلاح شما در آن بوده، و چه بسیار شود چیزی را دوست دارید و در واقع شرّ و فساد شما در آن است،

ولی این آیه کامل نیست.

این کاملشه.

کُتِبَ عَلَیْکُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ کُرْهٌ لَکُمْ ۖ وَعَسَىٰ أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَکُمْ ۖ وَعَسَىٰ أَنْ تُحِبُّوا شَیْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَکُمْ ۗ وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ

حکم جهاد بر شما مقرّر گردید و حال آنکه بر شما ناگوار و مکروه است، لکن چه بسیار شود که چیزی را مکروه شمارید ولی به حقیقت خیر و صلاح شما در آن بوده، و چه بسیار شود چیزی را دوست دارید و در واقع شرّ و فساد شما در آن است، و خدا (به مصالح امور) داناست و شما نادانید.

من فکر می کنم:

یک جنگ خارجی خیلی بهتر از جنگ داخلی است. جنگ تلخ و دردناک است و شاید منی که این نظر را میدهم کشته شوم ولی جنگ خارجی باعث اتحاد و همدلی و کمی بازگشت ارزش ها می شود. ولی جنگ داخلی باعث تجزیه و فروپاشی. و به نظر آمریکا هم این را می داند و برای جنگ داخلی تلاش می کند. این طور هم هزینه کمتری می کند و هم خود را وارد جنگ نمی کند و چهره حقوق بشری اش هم کثیف تر نمیشود.

---

آقا یه مقدار دلار و سکه بالا رفته، یهو همه ناامید شدن، یهو همه اعتقادات و افکارشون رو پس می زنن. یهو همه به دین و اعتقاداتشون پشت می کنن. آقا چه خبر شده مگه ؟!! زندگی پر از این بالا پاییناست. بعدش انصافا زندگی قشنگه ازش لذت ببرید. (من عاشق نیستما :دی 4 ساله ازدواج کردم) فقط سعی این جریانات رو یه ذره دورتر نگاه کنیم. یه ذره از خودمون فاصله بگیریم بریم 10 سال بعد از اونجا به خود 1397 مون نگاه کنیم. همین الان تو یمن و سوریه و فلسطین مردم عروسی می کنن جشن می گیرن بچه دار میشن و...
اگه همش به طور یکنواختی شادی و خوشی و رفاه و لذت باشه خیلی مسخره و تکراری میشه زندگی. اینا هیجان زندگیه.
---
به نظرمن این اتفاقات فرصتی برای پخته شدن بیشتر ما """هم""" می تونه باشه اگر جوش نیاریم!! میشه زندگی رو جور دیگه ای چرخوند. میشه خیلی چیزها رو حذف کرد از زندگی. (البته نخواهید هم مجبور میشوید :دی) فرق من با خیلیا اینه که با رضایت خیلی از این چیزها رو از زندگیم حذف کردم.
یادبگیریم مینیمالیستی زندگی کنیم. این همه ابزار، این همه وسایل، به خدا میشه راحت تر زندگی کرد.
راه های کم هزینه تر زندگی کردن رو پیدا کنید.  (قطعا نیازه که یه مقداری از سطح رفاه و آسایشمون بزنیم ولی آیا این الزاما بد است ؟)

نکته: این نسخه ای که من پیچیدم نسخه بالا نسخه کلانه، نسخه دوم نسخه فردیه اگر جنگ نشد این جوری آروم بشید.

شاید این پست را حذف کردم.

۹۷/۰۵/۱۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
آقای میم

نظرات  (۳)

دقیقا....
خیلی خوب گفتین، منم مثل شما فکر میکنم. 

یک سوال فنی از متن تون دارم، بعد 4سال عاشقی میره؟ چی میشه که آدمها اون عشق اول ازدواجشون نمیمونه زیاد؟ :)  شما که تجربه دارید بفرمایید ما استفاده کنیم :)  
پاسخ:
سلام. سوال فنی خوبی بود. بله میره. نه بعد از 4 سال. بعد از 4 ماه. اگر نره زندگیو مختل می کنه (به نظر من) تصویر و انتظاری که ما از عشق داریم به نظرمن اشتباهه. تصویر اشتباهی که فیلم ها و کتابهای رمانتیک به ما دادن. اصلا زندگی جای این تینیجر بازیا نیست. اگر دو طرف متعهد و سالم باشند ممیمونه محبت و ارادت و صمیمیت و دوست داشتن و همدلی. هیچ عشقی پایدار نیست، همه عشق ها (عشق زمینی) با وصال فروکش میکنه.

حالا عشق رو معنی کنم. عشقی که من منظورمه عشق آتشینی است که وقتی معشوق ازت رو بر میگردونه تپش قلب میگیری، وقتی بهت رومیاره تپش قلب میگیری. کلا هی تپش قلب میگیری. خب این وضعیت برای بدن و قلب هم اصلا خوب نیست. شیرینه ها ولی ادامه پیدا کردنش یه ذره مسخره است آدم مشکل قلبی پیدا میکنه.😉

اینم ببینید بد نیست.
https://www.aparat.com/v/9n7NX
حرف درستیه که ما عشق رو اشتباه یاد گرفتیم و اینکه دم به دیقه تپش قلب میگیریم دلیلش ساختن بت از طرف مقابله
عشق واقعی ارامشه هرچقدر هم سختی داشته باشه
این جنگ طلبی شما هم داره جدی میشه به نظر
پاسخ:
خیلی جدی شده :). کربلا منتظر ماست بیا تا برویم...
سلام
اقا شما اسلحه رو بردار برو لب مرز منم از پشت سر کاور میکنم.
پ ن: کد امنیتی دیگه چه صیغه ایه
پاسخ:
سلام.
من این حرفا رو برای شما می زنم وگرنه من خودم که زن و بچه دارم نمیتونم برم کلی گرفتاری دارم 😉

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی