گاه نوشته های از سر شکم سیری

جوان خام
۰۳تیر

من با توجه به عمر کوتاه و شناخت محدودی که داشته ام چند نوع از انواع شیعه می شناسم و بعضی را هم شنیده ام. من ابتدا انواع شیعه که به ذهنم رسید ردیف می کنم تا بعد دسته بندی کنم.

✳️نکته خیلی مهم: من در این جا قصد ندارم هر یک از این ها رو ارزشگذاری کنم، فقط مشاهدات خودم در این سال ها رو، دارم بررسی می کنم.

شیعه شناسنامه ای
شیعه مسجدی
شیعه هیئتی
شیعه پایگاه بسیج
شیعه روضه ای – خانم جلسه ای
شیعه بر اساس مرجع تقلید
شیعه مقلد آقا
شیعه مقلد آیت الله وحید
شیعه مقلد شیرازی ها (من به شخصه با این طیف برخوردی نداشته ام)
شیعه مقلد سایر مراجع
شیعه ولایت مدار (ولایت فقیه)
شیعه غیر ولایی
شیعه بی قید و بند (نزدیک به شناسنامه ای)
شیعه صف نذری (نزدیک به شناسنامه ای)
شیعه قمه زن
شیعه پای علم و علامت ( اینهایی که علم بر می دارند، کیس های خاصی هستند، هر چه تیغه علم بیشتر، خاص تر)
شیعه اهل تحقیق و بررسی
شیعه دلت باید پاک باشه
شیعه هنگام بلا و مصیبت
شیعه اصولگرا
شیعه اصلاح طلب
شیعه علی (ع)

به نظرم اعتقادات هر یک از ما ممکنه ترکیبی از این چند مدل شیعه گری باشه، اما قاعدتا یکی پررنگ تر از بقیه است.
?شما خودتان را از کدام نوع می دانید؟

?آیا انواع دیگری هم هست؟

♨️به نظر شما این تنوع در درک اسلام خوب است یا بد؟ آیا انواع شیعه همدیگر را می توانند تحمل کنند یا با هم مکالمه و تضارب آرا داشته باشند؟ ریشه این تنوع در چیست؟

۹۷/۰۴/۰۳ موافقین ۰ مخالفین ۰
آقای میم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی