اگه تو یه اتاق مرتب دنبال چیزی باشی سریع تر پیداش می کنی یا در یک اتاق شلخته و به هم ریخته؟

یک سری نرم افزارهایی برای مدیریت سی پی یو هست که سی پی یو رو مجبور می کنند که مثلا با 10 درصد ظرفیت همه کارا رو انجام بدهند. ایده اصلی هم همینه که تمام محاسبات رو به صورت سازماندهی شده یک بخشی از سی پی یو انجام میده، این باعث میشه دما بالا نره و در بلند مدت عملکرد و عمر سی پی یو بالاتر میره.

ذهن ادم هم همینطوره هر چند وقت یه بار باید رفرش بشه و سازماندهی بشه، اولین قدم برای من حذف افراده!!! مثلا من تو کانتکت های گوشیم 10-15 نفر دارم که اپلای کرده اند و الان در ینگه دنیا تحصیل علم می کنند، به اسم هر کدوم که نگاه یه سری خصوصیات و خاطرات و تصاویری به ذهنم میاد، چی بهتر ازین که این تصاویر و اطلاعات گود فور نافینگ رو حذف کنم ؟ حدودا 10 تا همدانشگاهی دوره کارشناسی هستند که رفتن جاهای دیگه و هیچ ارتباطی ندارم باهاشون! خب ایناهم باید حذف بشوند. 5-6 نفری هم هستند که فقط به خاطر گرفتن یه جزوه اسمشون تو گوشی ذخیره شده و حتی نمیدونم کی هستند ؟!!شاید 10-12 نفری باشند که تابحال زنگ گوشیم را به صدا در نیاورده اند(و متقابلا من)، همان بهتر که نباشند و برای همیشه فراموش شوند. 4-5 نفری (از هم رشته ای ها) هستند که دوست ندارم "بودن" شان برایم یادآوری شود. چه بهتر که حذف شوند.

الان یعنی بیشتر از 40 نفر هستند که باید از ذهنم حذف شوند. من این روند حذف شدن و خلوت کردن ذهن  رو خیلی دوست دارم.

البته حقیقتش دلم نمیاد یک جا پاکشون کنم، اینجوری جای خالیشون تو ذهنم خلا ایجاد می کنه، اگه ترمودینامیک و مکانیک خونده باشین میدونین که خلا مطلق به راحتی به وجود نمیاد و این خلا نسبی باعث ایجاد مکش میشه، این مکش هم ممکنه تبعات ناگواری داشته باشه. مثلا باعث میشه چیزای به درد نخوری جاشونو پر کنند.

در مورد قدم های بعدی هیچ ایده ای ندارم. فقط حذف کردن رو بلدم !!