گاه نوشته های از سر شکم سیری

جوان خام
۲۲خرداد

این سال ها به دلایل مشکلاتی که داشتیم بیش از حد روی مسائل سیاسی و اقتصادی تمرکز داشتیم و به نظر من این مساله باعث شده بیش از حد از مسائل فرهنگی و اخلاقی غافل بشویم و جامعه به جای افزایش بینش و بصیرت سیاسی دچار سیاست زدگی و دو پارگی شده که این اصلا خوب نیست. ادبیات روزمره مان مسائل اقتصادی تحریم و تورم و یارانه و سبد و تحلیل های بدون پشتوانه مسائل سیاسی شده است.

به نظر من با توجه به شرایط جامعه و آمار های مختلف باید یک مقدار از نظر فکری تمرکز رو از این مسائل برداریم و افکار رو به سمت اخلاق هدایت کنیم.این رو هم در باید در نظر داشت نامگذاری های اقتصادی انتظارات جامعه را افزایش میدهد و این عدم هماهنگی انتظارات و واقعیات کشور باعث ناامیدی و بی اعتمادی می شود. کشور ما به عنوان تنها کشور شیعه باید در مسائل اخلاقی و فرهنگی اول باشد نه حتی دوم. پیشرفت اقتصادی و تکنولوژیکی چیز دور از دسترسی نیست ولی همه درسایه نگاه ایدئولوژیکی و اعتقادی و آرمانی ما قرار دارد. باید روی آرمان ها و اعتقادات کار کرد باید تصویر و تصور درستی از آینده به وجود آورد. اولین قدم در این مسیر تقویت پایبندی اعتقادی و اخلاقی جامعه است. در نتیجه با توجه به همه این مسائل به نظر من بهتره محتوای نام امسال دربرگیرنده تقویت بنیان های اخلاقی و فرهنگی و اعتقادی جامعه وتحکیم نهاد خانواده و سبک زندگی و تنظیم جمعیت باشد.باید در نظر داشت که این دغدغه ها باید در کنار هم باشند و الویت با کیفیت جمعیت بوده وکمیت در مراتب بعدی اهمیت قرار دارد. 150 میلیون شیعه اسمی دردی از جامعه ما دوا نمیکند.

**********

با آروزی بهترین ها در سال جدید و دلی بهاری همراه با بهار طبیعت.

اللهم عجل لولیک الفرج.

29 اسفند سال 92 ساعت 14 و 8 دقیقه.

 



نویسنده : مسعود - ساعت ۳:۱۱ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ٢٩ اسفند ۱۳٩٢   |    نظرات [22]   |    لینک ثابت

 

خدا یا به تو پناه می برم از خودم.

۹۷/۰۳/۲۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
آقای میم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی